YouTube

Raz, Dwa, Trzy - „30 lat jak jeden koncert…”

  • Start: 2020-10-23 17:30
  • Miejscowość: Wejherowo
  • Miejsce: Sala Główna
  • Adres: Sobieskiego 255
  • Bilety: 89 zł - normalne, 79 zł - ulgowe, 69 zł - uczniowskie

https://zapodaj.net/images/25a31566e0500.jpg

23 października - godz. 17.30 i 20.15

"30 lat jak jeden koncert…"

30 lat temu, na korytarzu akademika w Zielonej Górze trójka młodych ludzi zagrała pierwsze wspólne dźwięki i zaczęła się historia.
Historia zespołu, który pozostał wierny sobie i swojej muzycznej drodze, konsekwentnie krocząc z boku głównego nurtu.
Historia zespołu, który w tylko sobie znany sposób potrafił połączyć talent literacki Adama Nowaka z muzyczną finezją i fantazją, wytwarzając swój własny, charakterystyczny i rozpoznawalny muzyczno - literacki język.
Zespołu, który w niedościgniony sposób zinterpretował piosenki A.Osieckiej i W.Młynarskiego - z pełnym szacunkiem dla pierwowzorów.
Nadto zespołu, który przez te wszystkie lata zbudował ogromną więź ze słuchaczami, grając tysiące koncertów – od małych klubów po wielkie sale koncertowe.
To właśnie koncerty stały się znakiem rozpoznawczym „Raz, Dwa, Trzy” - jego swoistym DNA.

Koncertami również - bez wielkich fet, akademii i transmisji, pragniemy uczcić Naszą z Wami przyjaźń i wyrazić wdzięczność za to, że z nami jesteście.

Te 30 lat minęło nam jak jeden koncert !

RAZ,DWA,TRZY...
Należą do klasyki. Znają ich wszyscy. Prostotą i szczerością trafiają do każdego, są uniwersalni. Bez względu na wiek - swój i odbiorcy, potrafią trafić w sedno i uchwycić to coś szczególnego, tu i teraz. Ich utwory mają niesamowitą zdolność pobudzania do rozmowy, otwierają umysł i rozwiązują język. Niewiele zespołów w Polsce może pochwalić się tak bogatą historią wspólnego grania. Razem przeszli długą drogę przez wiele nurtów i stylistyk, od jarocińskiej sceny, po studio im. Agnieszki Osieckiej. Stale imponują wrażliwością, spostrzegawczością i dystansem.

Koncertuja nieprzerwanie od 1990 roku, w roku 2020 będą obchodzili 30 lecie swojego istnienia.

Pojawiają się ze swoją muzyką:
- na wielkich festiwalach ,
- na imprezach plenerowych
- w salach koncertowych domów kultury, teatrów i filharmonii
- w klubach muzycznych
- w obiektach sakralnych

Według informacji ogłoszonej przez zespół, "Raz Dwa Trzy" rozpoczęło działalność 31 lutego 1990 roku w Zielonej Górze. Kilka tygodni później zagrali pierwszy koncert właśnie w Zielonej Górze, w klubie "Zatem".

Wiosną tego samego roku wzięli udział w Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie zdobywając Grand Prix Festiwalu, nagrodę za teksty, muzykę, aranżacje, nagrodę im. Wojtka Bellona, nagrodę Jacka Kaczmarskiego, oraz prywatną nagrodę J.K. Pawluśkiewicza (20 dolarów amerykańskich). Grupa została zaproszona do udziału w opolskim festiwalu, w koncercie "Debiuty" i otrzymała "Wyróżnienie". W kolejnych latach brała udział w następujących po sobie edycjach festiwali w Krakowie i w Opolu. Na początku lat dziewięćdziesiątych została zaproszona również na festiwal w Jarocinie. Zdając sobie sprawę z trudności z jakimi krytyka, oraz część odbiorców przyjęła odmienność brzmienia i poetyki, zespół podsuwał definicje pomocnicze, które mogły w dyskretny sposób zainteresować odbiorcę muzyką i treściami zagranymi i wyśpiewywanymi przez muzyków. I tak najpierw mieliśmy do czynienia z "landszaftami muzycznymi" (debiutancka, analogowa płyta "Jestem Polakiem", "To ja" ), następnie "happy spirit" - płyta "Cztery" i "Sufit", "bridge music" na płycie "Niecud”. Ten szczególny, zdystansowany rodzaj egzystencjalizmu poparty elementami sympatii do szeroko pojętej ludzkości charakterystyczny dla twórczości Adama Nowaka, dziennikarze usiłowali porównywać z innymi wykonawcami, co nie zawsze oddawało sens przekazu prezentowanego przez zespół. Nietypowe instrumentarium i wyjątkowe dojrzałe, ale często ironiczne teksty Nowaka kojarzyły się z piosenką napisaną w Paryżu, usłyszaną w Warszawie, gdzieś w drodze do Moskwy. Zespól na płytach "Cztery" i "Sufit" nawiązał współpracę z Wojciechem Waglewskim jako producentem. Muzyka zyskała poszerzone brzmienie, elementy, bluesa, jazzu, folku i dość osobliwą, rockową energię. Tak wzbogacone albumy zyskały sympatię szerszej, nie tylko związanej z tak zwanym nurtem „piosenki studenckiej”, publiczności. Pojawiły się teledyski, programy i koncerty telewizyjne (TVP, Polstat, Canal+), które w znaczny sposób przyczyniły się do wciąż rosnącej popularności.

W 1994 roku album "Cztery" był nominowany do Fryderyków w kategorii "Najlepszy Album piosenki Poetyckiej". Płyta "Niecud" wyprodukowana przez Marcina Pospieszalskiego otrzymała Fryderyka '99 w kategorii "Muzyka Alternatywna". Następną płytą nagraną po kilku latach przerwy był koncert zarejestrowany w Studiu im. Agnieszki Osieckiej w Polskim Radiu. Na zlecenie "Trójki" zespół w lutym 2002 roku przearanżował kilkanaście piosenek wielce cenionej w kraju autorki słów do piosenek i wykonał je w piątą rocznicę śmierci poetki w studiu Jej imienia. Koncert ten przeszedł do historii polskiej muzyki rozrywkowej, nakład krążka przekroczył ponad sto tysięcy sztuk – płyta zyskała status „platynowej”. Została również nominowana do Fryderyków 2002 w osobliwej kategorii "Muzyka Popularna" . Rok później ukazuje się studyjny, autorski album "Trudno nie wierzyć w nic", który ugruntowuje pozycję zespołu "Raz Dwa Trzy" na rynku muzycznym, czyniąc z grupy jedno z najciekawszych na nim zjawisk. Za tę płytę "RDT" nominowany jest do Fryderyków'2003 aż w siedmiu kategoriach. Otrzymuje pięć statuetek - w kategorii "Muzyka Alternatywna" za "Piosenkę Roku", "Produkcję", "Teksty", "Płytę Roku", "Grupę Roku". Płyta rozeszła się do tej pory w ponad stutysięcznym nakładzie i zyskała status płyty "platynowej".

Album "Trudno nie wierzyć w nic" (Polskie Radio) w warstwie pomysłu wynika z wcześniejszych dokonań grupy, ale za sprawą współpracy z producentem Marcinem Pospieszalskim muzyka zyskuje nowe, głębsze i szlachetniejsze brzmienie. Na potrzeby rejestracji płyty poszerzone zostaje instrumentarium o elementy perkusyjne(Tomas Celis Sanchez), sekcje dętą (Mateusz Pospieszalski, Antoni Gralak). Teksty nabierają nowego, metafizycznego kontekstu, który poparty mieszaniną wątpliwości ich autora opowiadają o wędrówce człowieka poprzez życiowe komplikacje. W marcu 2007 roku na zamówienie Przeglądu Piosenki Aktorskiej zespół przygotowuje program z piosenkami Wojciecha Młynarskiego. Świetnie przyjęty koncert premierowy w czasie Festiwalu powoduje, że 10 czerwca w Studio im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie zespół nagrywa koncertowy materiał płytowy z piosenkami Mistrza. Od premiery płyty we wrześniu 2007 album osiągnął status Podwójnej platyny sprzedając się w ilości ok. 70 tys. Egzemplarzy. Podczas kwietniowej Gali Fryderyki 2008 zespół otrzymał dwa wyróżnienia – w kategorii „ Zespół Roku”, oraz statuetkę za Płytę Roku w kategorii „POP”. W międzyczasie redakcja Tygodnika Przekrój uhonorowała grupę tytułem „Fenomen Roku 2007”. Innymi nagrodzonymi zostali min. Władysław Bartoszewski, Anna Dymna i Katarzyna Nosowska. Firma „Empik” uhonorowała zespół nagrodą „Asa Empiku” za najlepszą sprzedaż fonogramów w 2007 roku. We wrześniu 2009 roku grupa przystąpiła do nagrania nowego autorskiego materiału. Produkcją zajął się Marcin Pospieszalski, realizacją nagrań Rafał Paczkowski, a gościnnie wystąpili min. Tomas Celis Sanchez, Antoni "Ziut" Gralak i Joszko Broda. 1 marca 2010 roku ukazał sie album "Skądokąd" i zyskał status platynowy. Piosenki "Juz i "Dalej niż sięga myśl" zostały nominowane do Fryderyków 2010 w kategorii piosenki roku, sam album dostał nominacje w kategorii Album Roku "Piosenka Poetycka", Adam Nowak w kategorii Autor Roku, a zespół w kategorii Zespół Roku. We wrzesniu 2010 grupa nagrała w Filharmonii Bałtyckiej koncert DVD i CD "Raz, Dwa, Trzy - Dwadzieścia" będący ukoronowaniem 20 letniej bytności na polskiej scenie muzycznej. Towarzyszyli nam: Orkiestra Kameralna "Hanseatica" pod dyrekcja Michała Nesterowicza, Antoni Gralak, Marcin i Mateusz Pospieszalscy, Tomas Celis Sanchez oraz zespół Dagadana. Album dostał nominację do Fryderyków 2011 w kategorii Płyta Roku w kategorii Album Roku "Piosenka Poetycka". W roku 2012 płyta zyskała status platynowy. 8 listopada 2015 roku zespół zagrał koncert jubileuszowy z okazji 25 lecia istnienia w sali wrocławskiego Narodowego Forum Muzyki. Zespołowi towarzyszyła Orkiestra Symfoniczna Narodowego Forum Muzyki pod dyrekcją Huberta Kowalskiego oraz zaproszeni goście, min : Muniek Staszczyk, Skubas, Marika, Ania Rusowicz, Grzegorz Turnau, Lech Janerka, Adam Strug oraz kwartet Henryka Miskiewicza.

16 września 2016 roku nakładem Warner Music Polska ukazała się płyta CD z zapisem tego wydarzenia.

Płytę promował utwór “I tylko to wiem” z gościnnym udziałem Skubasa.

Zespół od blisko trzydziestu lat, a od dwudziestu siedmiu w niezmienionym składzie nagrywa i koncertuje w kraju i za granicą.
Skład zespołu:
Adam Nowak – gitara, śpiew
Grzegorz Szwałek – pianino el., akordeon
Jacek Olejarz – perkusja
Jarek Treliński – gitara elektryczna, akustyczna
Mirek Kowalik – gitara basowa, kontrabas
gościnnie: Tadek Kulas - trąbka

Dyskografia:
Jestem Polakiem -1991
To ja – CD,MC Pomaton EMI
1992 Cztery – CD,MC Pomaton EMI
1994 Sufit – CD,MC Pomaton EMI
1995 Niecud – CD,MC Pomaton EMI
1998 Muzyka z talerzyka –CD,MC Pomaton EMI
2000 Złota kolekcja – CD,MC Pomaton EMI
2001 Czy te oczy mogą kłamać – CD,MC Polskie Radio
2002 Trudno nie wierzyć w nic – CD,MC Polskie Radio
2003 Raz,Dwa,Trzy - Młynarski – CD 4Ever Music
2007 Skądokąd - CD 4Ever Music
2010 Raz, Dwa, Trzy - Dwadzieścia - CD, DVD 4Ever Music
2010 ”Raz, Dwa, Trzy – 25 “ – CD Warner Music Polska 2016

Więcej informacji o Raz, Dwa, Trzy znajdziesz na stronie: www.zespolrazdwatrzy.pl

Adam Nowak. Lider grupy muzycznej, lub inaczej-kierownik polityczny grupy „Raz, Dwa, Trzy”. Kompozytor, autor tekstów, wokalista, gitarzysta.. Urodzony 28.09.1963 w Poznaniu. Zamieszkały w Toruniu. Prywatnie żonaty, ojciec czworga dzieci. Z życiorysu wynika, że prowadził życie nieustabilizowane. Pracując w rożnych zawodach ciągle szukał tego najbardziej uniwersalnego. Z wykształcenia technik żywienia zbiorowego był min. kelnerem i garderobianym, aż w końcu na początku lat 90 postanowił tworzyć i śpiewać. Ceni wyrazistych poetów Villona, Brechta, Brodskiego, Szymborską, ks.Twardowskiego, jak również charyzmatycznych wykonawców piosenek: Wysockiego, Waitsa, Piaf, Cohena i innych. „Mógłbym śpiewać o miłości, ale po co skoro większość robi to z lepszym, czy gorszym skutkiem. Piszę i śpiewam o swoich wątpliwościach na temat różnych pewności, których nabrałem do tej pory.” Jego postawa sugeruje, że nie potrzeba niczego udowadniać. Wystarczy szukać i robić to, co ma się do zrobienia.

BILETY: https://bit.ly/3mqHLDb

Newsletter

Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasza Strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Wejherowskie Centrum Kultury do celów marketingowych. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, a wyrażoną zgodę możecie w każdej chwili cofnąć. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z naszej Strony, bez zmiany ustawień Państwa przeglądarki, wyrażacie zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Państwa urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możecie Państwo zawsze zmienić (więcej o cookie znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności) ZAMKNIJ