


Warsztaty wykonywania witraży
- Start: 2018-10-17 17:00
- Miejscowość: Wejherowo
- Miejsce: Pracownia plastyczna 330
- Adres: Sobieskiego 255
- Bilety: bezpłatne

Szanowni Państwo,
Mamy już komplet uczestników na warsztaty wykonywania witraży.
Bardzo dziękujemy za zainteresowanie i informujemy,
że przyjmujemy zapisy wyłącznie na listę rezerwową.
Zachęcamy do śledzenia naszej strony internetowej i Facebooka.
Niebawem pojawią się kolejne propozycje warsztatów.
Warsztaty wykonywania witraży
w ramach projektu „Secesja-zauważ, doceń, zainspiruj się!”
Wejherowskie Centrum Kultury serdecznie zaprasza osoby dorosłe do wzięcia udziału w warsztatach wykonywania witraży, które odbywać się będą w Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie w okresie od 17.10 – 07.11.2018 r.
Uczestnicy pod okiem prowadzącego warsztaty będą mieli okazję stworzyć witraże inspirując się wzorami okresu secesji techniką Tiffany.
Tematyka zajęć:
- wprowadzenie dotyczące wzorów w witrażach w okresie secesji,
- wybór wzorów do wykonywania jako pojedyncze witrażyki lub wzór do łączenia wszystkich prac,
- rozpoczęcie prac - wycinanie szablonów, odrysowywanie elementów na szkle i wycinanie elementów ze szkła,
- szlifowanie wyciętych kawałków szklanych i owijanie w folie miedzianą,
- lutowanie elementów tworzących witraż, czyszczenie i patynowanie witrażyków.
Harmonogram zajęć:
I spotkanie 17.10.2018 r. 17:00-20:00
II spotkanie 24.10.2018 r. 17:00-20:00
III spotkanie 30.10.2018 r. 17:00-20:00
IV spotkanie 07.11.2018 r. 17:00-20:00
Efekty warsztatów, powstałe podczas zajęć pozostaną w Wejherowskim Centrum Kultury.
Miejsce spotkań: Filharmonia Kaszubska/Wejherowskie Centrum Kultury ul. Sobieskiego 255, Wejherowo. Pracownia plastyczna 330.
Rekrutacja
Formularz zgłoszeniowy (na dole strony) należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej (w formie skanu podpisanego dokumentu): projekty@wck.org.pl lub dostarczyć osobiście do sekretariatu Wejherowskiego Centrum Kultury w Wejherowie, ul. Sobieskiego 255.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc dostarczenie formularza nie jest jednoznaczne z przyjęciem na warsztaty. Potwierdzenie uczestnictwa przesłane zostanie drogą mailową.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 672 27 75 wew. 49
O projekcie „Secesja-zauważ, doceń zainspiruj się!
Projekt stanowi szereg bezpłatnych działań skierowanych do społeczności lokalnej, opartych o kształtowanie wiedzy na temat okresu secesji w sztuce, zachęcając do poszukiwań oraz pobudzając twórczość inspirowaną tym okresem, rozwijając kreatywność i umiejętności w sztukach plastycznych i rzemieślniczych.
Okres realizacji projektu: od czerwca 2018 roku.
W ramach przedsięwzięcia realizowane są następujące działania:
1) Poszukiwania prowadzone przez grupę secesyjnych obserwatorów, którzy przemierzają miasto w poszukiwaniu elementów nawiązujących do stylu secesyjnego. Grupa składa się z młodzieży, uczniów dwóch partnerskich szkół: Zespołu Szkół nr 1 w Wejherowie, I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego oraz Powiatowego Zespołu Szkół nr 4 im. Jakuba Wejhera w Wejherowie. Efekty poszukiwań przedstawione zostaną między innymi podczas wystawy projektu.
2) Zbiórka materiałów, eksponatów dotyczących stylu secesyjnego: starych drzwi, świetlików, mebli i wszystkiego, co ma charakterystyczną secesyjną ornamentykę. Zachęcamy do kontaktu z działek projektów - projekty@wck.org.pl lub tel. +48 58 672 27 75 wew. 49.
3) Warsztaty wykonywania witraży techniką Tiffany - oparte o naukę tworzenia przeszkleń, parawanów witraży, charakterystycznych dla okresu secesji. OBOWIAZUJĄ ZAPISY.
4) Warsztaty tworzenia sztukaterii gipsowej - uczestnicy zajęć poznają technikę rzeźbienia elementów gipsowych inspirowanych okresem secesji (OBOWIĄZYWAĆ BĘDĄ ZAPISY).
5) Spacery po mieście z przewodnikiem - po miejscach, gdzie zauważyć można elementy stylu secesyjnego.
6) Prelekcje podejmujące temat secesji w architekturze i sztuce.
7) Wystawa, podczas której zaprezentowane będą materiały zgromadzone podczas trwania projektu odnoszące się do secesji w architekturze i sztuce.